Bilgisayar

Balık Tutup Pişirebileceğimiz Catch & Cook: Fishing Adventure Yakında Geliyor: Tüm Detaylar

Campfire Studio tarafından geliştirilen ve tıpkı takım tarafından yayınlanacak olan balıkçılık, simülasyon, macera oyunu Catch & Cook: Fishing Adventure, 6 Temmuz tarihinde geliyor. Renkli grafiklere sahip oyun içerisinde istediğimiz formda denizlere ve okyanuslara hakikat ilerleyebilecek okyanusları aşabilecek ve etrafı keşfedebileceğiz. Bir yandan balık tutarken öbür yandan ise görünümlerin tadını çıkarabileceğimiz imal içerisinde genel manada hem oyunculara huzur verici hem de ilgi alımlı bir içerik aktarılacak ve bu kapsamda ise çizgi şekli bir sanat içeriği bizleri bekleyecek.
Oyun temelde bizlere balıkçılık tecrübesini aktarmayı hedefliyor. Bunu ise etrafı keşfederek ve atladığımız tekne ile birlikte farklı bölgelere gerçek geçiş yaparak gerçekleştirebiliyoruz. Oyunda farklı farklı kısımlara gerçek ilerleyebiliyor, buraları keşfedebiliyor ve etraftaki görünümlere bir bakış atabiliyoruz. Bunun yanı sıra teknemizi değiştirebiliyor, farklı teknelerle bir arada ilerleyebiliyor, bu teknelerin rengi ile oynayabiliyor ve mevcut restoranınızı daha da işlek hale getirebiliyoruz. Oyunda temel olarak tekrar üstte bahsettiğim üzere bir yandan balık tutarken öteki yandan ise bir restoran sahibi olarak yer alıyor ve restoran sahibi olarak da elbette müşterilerin şad etmek için balıklar tutmak gerekiyor. Balık restoranı sahibi olarak bulunduğumuz oyunda elbette daima olarak bunları tutmak için farklı sulara hakikat ilerliyor ve buradaki farklı balıklarla bir arada geri dönüş yapabiliyoruz.

Balık tutmadan pişirmeye kadar her bir ayrıntıyla ilgileniyoruz

Oyun içerisinde tuttuğumuz balıklarla bir arada restoranı geri dönebilir ve burada pişirme süreçlerini yapabiliriz. Yani oyun içerisinde balık tutmasından pişirmeye kadar her bir kısımda biz ilgileniyor ve bu farklı mekaniklerle bir arada oyunda yerimizi alıyoruz. Oyun içerisinde farklı farklı siparişler alabiliyor ve biz de bu kapsamda bu siparişleri hazırlamaya çalışıyoruz. Her siparişte kendi marifetlerimizi arttırmaya çalışıyor ve bu marifetleri arttırdıkça da yeni marifetlerin kilidini açabiliyoruz. Usta bir şef olarak yer aldığımız oyun içerisinde bir yandan farklı cinsteki balıkları tutarken öteki yandan ise müşterilerin siparişlerini tamamlamaya çalışıyoruz. Elbette oyun içerisinde farklı müşteri tiplemeleri geliyor ve her birinin kendine ilişkin istekleri ve siparişleri bulunuyor. Biz de bu istekleri ve siparişleri yerine getirmek için tek teknemize atlıyor ve istedikleri balık cinsini tutup restorana getiriyor ve bu kapsamda  ise pişirip tekrardan müşterilere şad etmeye çalışıyoruz.

Farklı yemek tanımları bulunuyor

Oyun içerisinde farklı farklı balık çeşitleri ve farklı yemek tanımları bulunuyor. Elbette bu tanımlarla bir arada yeni tanımların kilidini açabiliyor ve çok çeşitli balıklarla bir arada yeni yemek tanımlarına yelken açabiliyoruz. Çeşitli oyun mekanikleriyle bir arada karşımıza çıkacak olan bu imal içerisinde farklı pişirme teknikleri, farklı balık çeşitleri ve yemek tanımları bulunuyor. Bu tiplerle birlikte de hem usta şef olmaya çalışıyor hem de bir yandan balıkçılık tecrübesine atılmaya başlıyoruz. Farklı farklı oyun için mekaniklerini yer aldığı üretimde yalnızca bir restoran sahibi olarak değil tıpkı vakitte bir balıkçı olarak ve usta şef olarak da bulunuyoruz. Yani oyunda birden fazla alanda ustalaşmamız gerekiyor diyebilirim. Elbette bu şekil oyunlarda her bir işi kendimizin yapması tahminen biraz meşakkatli ve güç olabilir fakat bu usul oyunlarda doğal ki her bir ayrıntıya kendimizin dokunması epey kıymetli. Zira oyun içerisinde her bir ayrıntısı bizim dokunmamız yahut oyun içerisinde bizim hakimiyet sağlamamız gerçekçilik hissiyatına verebilir.
Catch & Cook: Fishing Adventure karşımıza ilgi cazibeli grafik tarzı ile ve sanat biçimi ile bir arada karşımıza çıkmaya hazırlanıyor. Oyunda ekran manzaralarından ve görüntülerinden görebileceğiniz üzere çizgi şekli bir sanat tarzı benimsemiş durumda ve renkli bir atmosfer bizlere aktarılıyor. Oyun içerisinde atıldığımız bu balıkçılık macerasında sularda ilerlerken suların ne kadar pak olduğunu ve tabanlarının göründüğünü görebiliyor ve oyundaki farklı görünümlere ve atmosferlere hakikat ilerleyebiliyoruz. Oyundaki atmosferler nitekim de ilgi cazip görünüyor ve buraları da izlemek bir epey eğlenceli olsa gerek.

Oyunda birçok içerik bizleri bekliyor

Mutfak marifetlerimizi geliştirebileceğimiz ve etrafı keşfedebileceğimiz oyunda her cinsten oyuncunun ilgilenebileceği içerikler yer alıyor ve burada restoran işletmeciliğinden sipariş tamamlamaya yemek pişirmeden balık tutmaya etrafı keşfetmeden yeni yemek tanımlarını açmaya kadar farklı mekanikler ve içerikler bizleri bekliyor. Bu içeriklerle ve mekaniklerle birlikte oyunda elbette çeşitlilik artış gösteriyor ve bu da oyuncuları şad eden ögelerden birkaç tanesi.
Oyun içerisinde farklı alanlara ilerleyebiliyor, bu farklı alanları kendi atmosferleri ve teması ile bir arada keşfedebiliyor ve bunun yanı sıra buralardaki görüntülerin tadını çıkarabiliyoruz. Oyunda her bölgenin kendine ilişkin farklı balık tipleri ve hayat alanı bulunuyor. Bu hayat alanları ile bir arada farklı balık çeşitlerini yakalayabiliyor ve teknemizde bulunan ağı aşağıya atabiliyoruz ve farklı balıkları burada yakalayabiliyoruz. Oyun içerisinde otgamızı atıyor ve bir köpek balığına bile takabiliyoruz ve bu köpek balığının bizim teknemize hareket ettirdiğini görebiliyor ve bu sayede oyunda farklı mekanikleri ve eğlenceli içeriklerin olduğunu görebiliyoruz.

Keşif ögeleriyle bir arada batık gemilere seyahat yapabiliyoruz

Oyunda bir yandan balık tutarken öteki yandan ise keşif ögeleri da ön plana çıkıyor. Geliştirici grup oyun içerisinde karşımıza çıkacak olan farklı gemi batıklarının, hazinelerin, sandıkların ve daha fazlasının olacağını belirtiyor. Elbette bu üslup ögeler keşif ögelerini ve içeriğini arttırıyor ve nitekim de keşfederken bunları bulduktan sonra daha fazla keşif yapmak isteyebiliyoruz. Münasebetiyle oyun içerisinde etrafı keşfetmek ve bu ilgi cazibeli içerikleri bulmak oyuncular için eğlenceli bir mekanik.

Farklı balık avlama teknikleri yer alıyor

Siz de biliyorsunuz ki balık tutarken bir süre beklemeye koyuluyor ve biraz da sabretmek gerekiyor. Bunun dışında balıkları tuttuktan sonra istediğimiz biçimde pişirebiliyor ve farklı balıkçılık tecrübelerine atılabiliyoruz. Oyun içerisinde olta balıkçılığından yengeç balıkçılığına attığımız ağ balıkçılığından zıpkınla bir arada balık avına kadar çok çeşitli balık avlama mekanikleri bulunuyor. Yani oyun içerisinde tek bir balık avlama tekniği bulunmuyor, farklı tekniklerle bir arada balıklar avlayabiliyoruz. Balıkların boyutuna ve çeşidine nazaran de bu mekanikleri kullanabiliyoruz.
Catch & Cook: Fishing Adventure içerisinde balık yakalarken her balığın kendine has zorluk tecrübesi bulunuyor. Yani bir balığı yakalamak isterken onun hareketlerine dikkate almamız ve ona nazaran atak yapmamız gerekiyor. Bir öteki balık ise farklı formlarda yaklaşım gösterebiliyor ve farklı farklı davranışlar sergileyebiliyor. Hasebiyle oyun içerisinde her bir balık tipinin kendine has hareket yapısı ve dinamikleri bulunuyor.

Rahatlatıcı bir tecrübesi bizlere aktarmayı hedefleyen Catch & Cook: Fishing Adventure, 6 Temmuz tarihinde biz oyun severlerin karşısına çıkmaya hazırlanıyor. Oyunun şu anda Steam sayfası açık durumda ve dilerseniz Steam sayfası üzerinden istek listenize ekleyebilir ve çıkış yaptı gün bundan haberdar olabilirsiniz. Öbür taraftan oyunun yeniden Steam sayfası üzerinde bir demo sürümü bulunuyor. Bu demo sürümü sayesinde oyunun bir kısmını fiyatsız oynayabiliyor ve hatta bu demo sürüm sayesinde de oyunu satın alıp almayacağınıza karar verebiliyorsunuz. Bu üslup oyunlardan hoşlanıyorsanız bu oyuna bir göz atıp bir talih verebilirsiniz.