Bilgisayar

A Highland Song Dikkat Çekici Manzaralarla Platform Deneyimi Sunuyor

Inkle Ltd tarafından geliştirilen ve yayınlanacak olan keşif, macera, ritim oyunu A Highland Song, 5 Aralık tarihinde geliyor.

Üst seviye atmosfer ve dinamiklerle birlikte karşımıza çıkmaya hazırlanan yeni platform oyunu içerisinde hem ritim odaklı bir yapı bulunuyor hem de art planda yer alan müziklerle bir arada kendi yolumuzu bulmaya çalışıyoruz. Oyunda zamanlama gerektiren platform ögelerinden ilgi cazip görüntülere kadar, bu görüntülerden da maceralara kadar hayli hoş bir içerik bizleri bekliyor.

İskoç sonlarına kadar gittiğimiz ve dağlık alanlarda kendimize bulduğumuz bu imal içerisinde bir kız karakter bulunuyor. Bu karakterimizle bir arada doruklara hakikat tırmanabiliyor, mağaralara geçebiliyor, uçurumlara atlayabiliyor ve daha fazlasını gerçekleştirebiliyoruz. Açık dünya içerisinde yer aldığımız imal içerisinde platform ve dinamik kıssa anlatma bizleri bekliyor. Bu imal içerisinde tıpkı halde art planda öykü anlatılırken biz de kendimizi buradaki platform ögeleri ile bir arada buluyoruz. Birinci etapta kolay, daha sonrasında ise güçlü platform ögeleriyle bir arada karşılaşabiliyoruz. Hasebiyle oyunda karakterin hareketlerine, animasyonlarına ve hareketlerine hayli dikkat etmemiz gerekiyor. Birebir vakitte bunlara aşina olmamız kaide.

Oyunda karakterimizle birlikte ilerlemek ve adımlarımızı planlamak hayli kıymet arz ediyor. Bununla bir arada istediğimiz biçimde tırmanabiliyor, uçurumlardan aşağıya hakikat atlayabiliyor yahut tam uçurumdan atlayacakken elbette bir zahmete tutunabiliyoruz. Burada orta sıra karşımıza çeşitli boşluklar ve uçurumlar çıkıyor. Buralarda tam zamanlama gerektiren atlamalar gerçekleştirmeye hazırlanıyoruz. Ayrıyeten dağların eteklerinden yamaçlara gerçek kendimizi salabiliyoruz. Hasebiyle oyun içerisinde daha çok daha görüntülü kısımlarla birlikte karşılaşabilir ve bunlarla bir arada de dinlediğimiz üzere oyundaki yerimizi alabiliyoruz.

Kayalardan kayaya atlayabileceğimiz ve karşı kısımları hakikat tutunabileceğimizi üretimde hayli ilgi cazibeli bir grafik yapısı bulunuyor. Birebir vakitte burada yer alan kıssa ile birlikte de ilgi cazibeli ögeleri ortaya çıkarmaya çalışıyoruz. Oyun içerisinde art planda çeşitli gizemler yer alır ve bu gizemleri açığa çıkarmak için elbette elimizden geleni yapmaya koyuluyoruz ve oyunun akışına kendimizi bırakabiliyoruz. Oyunun grafiklerine, oynanışı içeriğine ve fragmanına bakacak olursanız elbette ilgi cazibeli ayrıntılar burada görebilirsiniz. Birebir vakitte hem açık alanlardan hem de kapalı alanlara hakikat geçiş yaptığınızı görebilirsiniz. Öteki taraftan oyun içerisinde hava koşullarının değiştiğini de deneyimleyebilir ve tıpkı vakitte kendinizi bir anda güneşli bir alanda bulurken bir anda ise yağmurlu ve soğuk bir havada bulabilirsiniz. Hasebiyle oyun içerisinde bu biçim bir atmosfer değişikliğinin olduğunu da söylemek gerekiyor.

Oyunda yer aldığımız müddet boyunca rüzgarın, yağmurun ve soğuğun bizim düşmanımız olduğunu görecek ve birebir vakitte burada karakterimizi hayatta tutmak için elimizden geleni yapmaya koyulacağız. Denetim ettiğimiz karakter burada muhteşem kahraman olarak karşımıza çıkmadığından ötürü elbette her bir ögeden ötürü etkileniyor ve burada elimizden geleni yapmak durumunda kalıyoruz. Oyunda hayatta kalmak için barınaklar bulmak gerekiyor ve kendimizi bu soğuk havalardan müdafaamız lazım. Münasebetiyle oyun içerisinde gerçekçi bir yapı yer alıyor ve bu yapı ile birlikte hem karakterimizi hayatta tutmaya çalışıyor hem de buradaki platform zorluklarını aşmaya başlıyoruz. İlgi alımlı ayrıntılarını faydalı kılan art planda yer alan kıssadaki açıklara ortaya çıkarmak için farklı bölgelere yanlışsız ilerleyebiliyor ve dağlık alanlarda farklı noktaları keşfedebiliyoruz.

Bu kısımda oyun içerisinde envanterimizi açabiliyor ve burada farklı notlarla bir arada de buradaki yerimizi alabiliyoruz. Bu kısımda bizlere aktarılacak olan çeşitli ayrıntılar ve ögeler bulunuyor. Bunları araştırarak dilediğimiz halde farklı bilgi kaynaklarına ulaşabiliyor ve birebir vakitte burada nasıl bir yapının ne olduğunu öğrenmeye çalışıyoruz. Oyunda farklı rotaları keşfetmeye çalışıyor ve bu rotaları adım atarak elbette dilediğiniz üzere farklı harita kesimlerini toplamaya çalışıyoruz. Üstte bahsettiğim envanter kısmı elbette harita kısmından oluşuyor ve bu haritaları toplayarak buradaki pozisyonları açığa çıkarabiliyoruz. Münasebetiyle oyunda topladığımız kesimler hayli değer arz eder. Harita kesimleri ile birlikte hem zirvelere farklı patikaları açabilir hem de yeni yollara farklı yollar ekleyebiliyor ve bu yolları dilediğimiz üzere de keşfedebiliyoruz.

Oyunda yer aldığımız müddet boyunca siz de göreceksiniz ki bu yolların kimileri bilinmeyen bir biçimde karşımıza geliyor ve gizlenmiş patikaları elbette açmak için farklı bölgelere yanlışsız ilerleyerek buralara keşfetmek durumunda kalıyoruz. Buraları keşfederek de bu saklı alanları açığa çıkarabiliyor ve bâtın alanları açarak öykü boyunca ilerlememizi daha da sağlam bir biçimde sağlayabiliyoruz. Oyunda gece ve gündüz döngüsü bulunuyor ve bu döngü ile bir arada de oyundaki yerimizi alabilir ve birebir vakitte farklı karakterlerle birlikte de burada karşılaşabiliyoruz. Oyunda birçok karakterle karşılaşabilir, bunlarla etkileşime girebilir, farklı seçim noktaları ile bir arada buradaki yerimizi alabilir ve sağanak yağışla bir arada karşılaştığımız vakit da burada kendimize ilişkin bir barınak bulmaya çalışıyoruz. Hasebiyle oyunda sahiden de farklı ögelerin bir ortaya geldiğini görebiliyor ve farklı mekaniklerle bir arada de oyun bizi içerisine çekmeye hazırlanıyor diyebiliriz.

Kayıp ögeleri bulabileceğimiz ve anılarla dolu doruklara çıkabileceğimiz bu üretimde, kıssanın bizlere olan hudutlarını açığa çıkarmak için elimizden geleni yapmaya koyuluyoruz. Tıpkı vakitte burada farklı hayvanlarla ve canlılarla da karşılaşabiliyoruz. Örneğin, karşımıza bir ceylan çıkıyor ve bu ceylanın bizlere bir rehber niteliğinde olduğunu görebiliyoruz. Münasebetiyle, oyun içerisinde ilerlediğimiz esnada bu stil ilgi cazibeli ögelerin karşımıza çıktığını görebiliyor ve bunlarla bir arada de ilerlememize devam edebiliyoruz.

Oyunda ilerlerken art planda ilgi cazip müziklerin olduğunu söyleyebiliriz. Vadilerden aşağıya hakikat atlarken de bu müziklerin eşliğinde istediğimiz bir halde ilerleyebiliyoruz. Oyunda görünümün tadını çıkarırken birebir vakitte art planda çalan müziklerle de nitekim hoş bir tecrübe elde edebiliyoruz. Oyun içerisinde tekrar tekrar oynayabileceğimiz bir yapı yer alıyor. Tekrar oynatma seçeneği ile bir arada de bir seyahati birden fazla defa oynayabiliyoruz. Bunun dışında, derin sırları keşfetmek için elbette birden fazla defa oynanılacak bir sistemin olduğu geliştirici grup tarafından belirtiliyor. Münasebetiyle, oyun birden fazla defa oynanacak cinste karşımıza çıkmaya hazırlanıyor diyebiliriz.

Yaylalarda yer aldığımız ve farklı dağlara hakikat geçiş yaptığımız bu üretimde, çeşitli sırları, tarihi ögeleri, mitolojileri ve aile ögelerini ortaya çıkarmaya çalışıyoruz. Bu üretim, 5 Aralık tarihinde çıkış yapmaya hazırlanıyor. Oyunun şu anda Steam sayfası açık durumda ve dilerseniz Steam üzerinden istek listenize ekleyebilir ve çıkış yaptığı gün bir bildirim alabilirsiniz. Bu stil oyunlardan hoşlanıyorsanız ve platform ögeleri ile birlikte ilgi cazip görünümlere dalış yapmak istiyorsanız, bu oyunu bir göz atabilir ve bir talih verebilirsiniz.

Kısacası, oyun içerisinde sahiden de hoş bir ilgi cazip bir ayrıntının olduğundan bahsedebiliriz. Birinci etapta kolay, daha sonrasında ise kuvvetli platform ögeleri ile birlikte yer aldığınız bu oyunda, art planda yer alan kıssanın sizlere anlatıldığına nazaran bilecek ve bu sayede farklı karakterlerle tanışarak da onların ne durumda olduğunu görebileceksiniz.